Retourvoorwaarden

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw product, mag u altijd uw product retoursturen. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om uw product in de originele staat, originele verpakking en onbeschadigd terug te sturen. Om misverstanden te voorkomen, wat hiermee precies bedoelt wordt, hebben wij retourvoorwaarden opgesteld. Wijkt u hier vanaf, dan kan het zijn dat u dus niet het volledige aankoopbedrag retour krijgt, aangezien er schade/ waarde vermindering is.

Uitgangspunt voor volledige restitutie:

Als u zelf een product ontvangt, verwacht u dat dit product keurig verpakt is, in de originele verpakking van het merk wat u gekocht heeft. De verpakking is netjes, niet verscheurt of voorzien van letters die doormiddel van een stift erop zijn geschreven. Ook de doos is dicht geplakt met doorzichtig tape, over de diverse openingen. U verwacht dat het product geen schade heeft, geen gebruikersporen, alle losse schroefjes etc. zitten keurig in een aparte verpakking. Zo wilt iedereen de nieuwprijs betalen voor zijn of haar product.

Geen volledige restitutie?

Ontvangt u een product met een verpakking welke al lijkt te zijn open gemaakt of een product wat lijkt te zijn gebruikt, dicht geplakt met bruin of grijs ducetape, dan wilt u niet de nieuwprijs betalen. U heeft het gevoel een tweedehands of een showroom product te hebben besteld. Doorgaans willen mensen dan korting. Deze waarde vermindering is een schade die wij bij u verhalen, aangezien wij het product niet als nieuw kunnen verkopen. Dit is het uitgangspunt, waarop de onderstaande voorwaarden zijn opgesteld.

Retourvoorwaarden

  • Een retour, moet uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, bekend worden gemaakt bij ons per e-mail.

  • Producten dienen compleet onbeschadigd en in de originele staat en verpakking retour te komen. Precies zoals u de producten zelf ontvangen heeft.

  • Verpakking dient compleet, onbeschadigd en in de originele staat te zijn. (dus niet open en kapot gescheurd) De verpakking mag dus wel geopend zijn geweest maar niet kapot gescheurd.

  • Bij producten en verpakkingen die beschadigd of niet compleet zijn, wordt de waardevermindering in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

  • Bij producten die onbehoorlijk retour komen en waarbij meer dan noodzakelijk het product is gebruikt of uitgepakt zal ook de waardevermindering worden doorberekend.

  • Eventuele waardevermindering wordt berekend als volgt: nieuwprijs - dagwaarde (10 - 20%) = waardevermindering.

  • Eventuele schade welke ontstaat tijdens het retour zenden, zijn voor verantwoording en rekening voor jou als klant. Verpak je retourzending degelijk.

  • Eventuele meegeleverde montagemateriaal dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, origineel verpakt en compleet te zijn.

  • Het product moet voorzien zijn van de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.

  • Verpakking moet weer dicht geplakt worden met doorzichtig tape. Plakt u het dicht met grijs of bruin tape, dan is dit niet origineel en moeten wij waardevermindering berekenen (5 - 10%)
  • Kosten voor de retourzending komen voor uw eigen rekening (tenzij anders in overleg). Indien u ervoor kiest dat onze logistieke partner het bestelde product bij u op te laten halen, dan zullen deze extra kosten in mindering worden gebracht op het terug te betalen bedrag.

  • Retourkosten varieren per product. Bekijk op https://www.tuinmeubelen.nl/retourneringskosten  om inzicht te krijgen wat de retourkosten zijn per product en per land.

Terugbetaling van uw aankoopbedrag

  • Terugbetaling van het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten van de heenzending, vinden zo spoedig mogelijk plaats doch uiterlijk binnen 14 dagen plaats. Deze termijn ontstaat op het moment dat wij jouw ontbindingsmededeling hebben ontvangen.

  • Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke betaling heeft verricht, voor zulke terugbetaling worden bij u geen kosten in rekening gebracht. Deze transactiekosten nemen wij voor onze rekening.

  • Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij jouw artikelen hebben ontvangen of jij hebt aangetoond dat je de artikelen teruggestuurd hebt. Bij ontvangst van je product controleren wij of deze netjes in de originele verpakking en zonder schade retour is gekomen.

Zo kan je een retour aanmelden

Stap 1: Neem contact met ons op: door het retour formulier in te vullen: KLIK HIER. Werkt dit formulier niet, bel ons of stuur ons een e-mail en geef daarin aan dat u een product wilt retouren. Graag uw ordernummer & adres gegevens erin vermelden + welke producten u retour wilt sturen.

Stap 2: Retour instructies opvolgen: deze zijn belangrijk om aanspraak te maken voor het volledige restitutie. KLIK HIER. Als reactie op uw retourmelding ontvangt u instructies, waarmee en hoe het pakket retour kan sturen. Dit gaat doorgaans per post of met 1 van onze transporteurs of u komt het zelf retour brengen.

Stap 3: Gegevens afzender: Voeg altijd op een apart A4 papier uw gegevens toe op het retour pakket. Schrijf niet op de verpakking, maar plak dit A4tje op de verpakking met doorzichtig tape of stop het onder de verpakking. Zo weten wij dat dit pakket van uw afkomstig is.

Stap 4: Retour versturen: Afhankelijk hoe groot het pakket is geeft u het pakket af bij een PostNL punt of onze/ een transporteur komt het afhalen, zodat het bij ons afgegeven kan worden.

Stap 5: afhandelen retour + aankoopbedrag retour: Wij ontvangen uw retourzending, voldoet het product en de verpakking aan de retourvoorwaarden, dan ontvangt u het volledige aankoopbedrag, met aftrek van de retourkosten (administratie, handeling, transport) terug op uw rekening.

Geen volledige restituatie

Vaak ontvangen wij producten heel netjes terug, maar niet altijd. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van consumenten welke niet hun volledige aankoopbedrag retour hebben ontvangen. Dit komt omdat de verpakking of het product beschadigt is. Graag maken wij u hierop attent, zodat u zich hiervan bewust bent. 

Hoe het niet retour moet