Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heeft u recht op een vervangend product of teruggave van uw geld. Er bestaat geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld of door storm of door ongebruikelijk of door niet juist gebruik? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Heeft u het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heeft u geen recht op gratis reparatie.

Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een beschermhoes van € 10,- heeft een kortere levensduur dan een hoes van bijvoorbeeld € 50,-. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Omdat wij verschillende merken verkopen zijn er ook verschillende garanties van toepassing per merk. Globaal gezien gelden de volgende garanties per merk (er kunnen uitzonderingen zijn, informeer hiervoor bij onze klantenservice):

Globale garantie termijnen per merk

Garden Impressions 2/3 jaar AeroCover 1/ 2 jaar
4 Seasons Outdoor 1/ 5 jaar Allibert 2 jaar
4SO Hullaro wicker 10 jaar Keter 2 jaar
Taste by 4 Seasons 5 jaar Nesling 5 jaar
Lesli Living 2/3 jaar SVG 5 jaar
Supper Club 2/3 jaar Winza 1/ 2 jaar
Outdoor Living 2/3 jaar Exotan 2 jaar
Suns 5 jaar Buddha Lounge 2/ 5 jaar
Hartman 2/ 5 jaar Sombrero 1/ 2 jaar
Platinum 1/ 2 jaar Cozy  2 jaar


Garantie & logistiek

Wanneer uw product onder garantie hersteld kan worden, dan vindt dit altijd plaats in de werkplaats van de leverancier/ producent. Dit wordt gedaan, aangezien daar alle reserve onderdelen zijn en omdat de specialist daar zijn werkplek heeft, met de benodigde materialen. De reparatie hiervan is gratis, als het onder de garantie valt.

Wilt u gebruik maken van deze garantie, dan dient u zorg te dragen dat het product op die werkplek komt of u moet het product afgeven bij ons in de winkel in Naarden. Wij zorgen er dan voor dat het op de werkplek terecht komt. Hierna zullen wij u een seintje geven wanneer het product hersteld is en afgehaald kan worden. De retour transportkosten van en naar de werkplek of winkel in Naarden en terug, zijn dus voor uw eigen rekeningen de reparatie kosten zijn gratis. Hierbij heeft u dus zelf nog de keuze, welke locatie voor u het makkelijkste of goedkoopste is. 

Logistieke oplossingen

U kunt producten tot een bepaalde afmetingen en gewichtklasse retour sturen via bekende postorder/ pakketservices zoals een PostNL/ DPD/ DHL etc. Echter is onze ervaring, dat zij minder voorzichtig zijn met de goederen. Stuurt u het dus met zo'n bedrijf of een vergelijkbaar bedrijf, pak het product extra goed in en maak foto's voordat u het product afgeeft.

Onze transporteur

Onze transporteur kan ook ingeschakeld worden. Zij kunnen grotere pakketten vervoeren, zoals tuinmeubelen, parasols, tafels, stoelen etc. U kunt bij ons een offerte aanvragen voor deze logistieke oplossing en hierna besluiten of u hier gebruik van wilt maken. Uiteraard bent u ook vrij om een andere transporteur in te schakelen. 

Samenvatting:

  • Valt uw schade onder de garantie, dan wordt het product gratis gerepareerd.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor het transport.
  • De kosten van het transport, zijn voor uw rekening.
  • U dient transport te organiseren voor: 1x transport naar de werkplek of winkel in Naarden + 1x transporteur van de werkplek of winkel naar uw thuis adres.
  • U bent vrij om het product bij ons in de winkel te brengen in Naarden of rechtstreeks bij de werkplek van de leverancier/ producent.

Foto's maken:

Wij adviseren altijd om foto's te maken van de producten, voordat deze uw adres verlaten. Mocht het product na de reparatie terug komen met schade, zoals krassen, vlekken, scheuren, gebroken vlechtwerk etc. dan heeft u bewijs dat dit er nog niet op zat, voordat het uw adres verlaten heeft. Heeft u dit niet, dan kunnen wij niet opdraaien voor deze schade, die wellicht al op het product zat, voordat het verstuurd werd. Daarom altijd foto's maken, dan is er geen discussie.